dimarts, de setembre 23, 2008

Error de base

-Parece que empieza a chispear.

Durant un temps es va posar de moda dir que internet havia nascut de la tecnologia militar. Pel que es veu, es va construir com una forma de descentralitzar les comunicacions per tal que, en cas de guerra, aquestes no es perdessin si s'ataqués l'ordinador central.

Ahir va ploure a Barcelona. Fa unes quantes hores que no tinc connexió a internet.

Deu vulgui que el dia que Skynet prengui consciència de si mateixa ens bombardegi amb mísils nuclears i no ens ataqui amb pluges, o estarem perduts.


Per cert, estic xuclant la connexió wi-fi d'algun veí des del portàtil per escriure això.

21 comentaris:

Josep ha dit...

Jo gorrejo a la feina. Ara mateix ho estic fent.

Per cert, ahir vaig passar-me per l'FNAC i vaig estar a punt de comprar el seu llibre. Però al costat n'hi havia un dos euros més barat.

De tant dubtar, no en vaig comprar cap.

Doc Moriarty ha dit...

Mal fet. Cada cop que algú dubta i no compra el meu llibre, Loquillo compon una altra cançó.

Àlex ha dit...

Amb això voleu dir que haig de comprar tota l'edició per deixar mut el Loquillo?
D'acord, me'n vaig a estalviar...
Una pregunta. Com ha aconseguit xuclar el wifi d'un veí? Tinc dues biblioteques públiques al costat de casa (sí, existeixen i són totes al meu barri) i no hi ha manera de trobar el seu suposat wifi! És una codificació secreta? És un misteri sin resolver? La veritat estarà fora?

newyorkDC ha dit...

Jo també he estat sense internet durant tota la nit, és vostè de ya.com? A més a més l'unic veí amb wifi la te protegida.

Josep ha dit...

Està bé... me'l compraré... però no sé si encaixa en la meua concatenació de lectures:
L'últim patriarca
Tretze tristos trangols
El Món groc

... que toca ara? no sé...
potser algun de Sergi Pàmies?

Doc Moriarty ha dit...

Ya.com, sí, i encara no va...
La veritat és que molt no encaixa, malgrat que m'he llegit dos de tres de la seva llista.
Durant anys totes les xarxes wifi han estat protegides. Fa uns mesos que algú se l'ha instal·lat i no deu saber que es pot encriptar. L'enganxo malament, però és suficient per mirar el correu i atendre els seus comentaris.

Lo Gené ha dit...

Això és cosa de Barcelona, Doc., que no està preparada per l'aigua. Aquí de moment tot funciona, i per sort he pogut fer la matrícula de la uni.

L'any que ve els avisaré, cada any quan faig la matrícula plou, i molt.

albert ha dit...

Fixi's quina gràcia, la fallada no es deu per l'aigua de Barcelona sinó per un incendi a Madrid.

Accídia ha dit...

Hem d'inventar una internet sumergible i ignífuga... la repanotx!

newyorkDC ha dit...

Cert, sr Albert, segons l'Sport (si, si, l'Sport, el del barça), per culpa d'aquest incendi han quedat vàries pàgines web inoperatives, incluïnt la del propi Sport i la de Ya.com (tot i que durant tot l'estiu almenys he tingut 3 o 4 talls de subministrament internetil com el d'ahir, així que un dia trucaré per cagar-me en els seus antepassats i demanar algun tipus de compensació, funciona, provi'n-ho-so'lo-el...això, que ho provin)

Doc Moriarty ha dit...

Però a mi em va fallar ahir cap a les 23 hores... i encara no ha tornat!

Josep Barberà ha dit...

Jo tampoc en vaig tenir, però té fàcil solució, només heu de canviar el valor del DNS de la connexió a internet (que segurament serà automatic) per aquest 194.179.1.101 (un de telefònica)

A mi em va funcionar anit; podreu canviar-ho a "Tauler de Control", "Centre de Xarxes i recursos compartits", "gestió de connexions de la xarxa", ahi trieu la vostra connexió i li doneu a "Propietats", al quadrat de baix trieu "Protocolo de Internet versión 4 (TCP/IPv4) i premeu "propietats", ahi marqueu "Usar las siguientes direcciones de servidor DNS" i poseu el valor que us dono més amunt.


De res!

newyorkDC ha dit...

Oh! Doncs això no ho sabia jo, moltes gràcies.

Si, va ser pels volts de les 23h, aquest matí, sobre les 7 que m'he llevat tampoc funcionava, però al tornar al migdia, si. Segurament el servidor que aguanta la seva conexió deu ser dels que ha petat ben fort i encara l'han de recuperar.

Doc Moriarty ha dit...

Senyor Barberà, moltes gràcies. Això de telefònica, i perdoni la ignorància, no implica res, oi?

Josep Barberà ha dit...

No es mereixen!

En teoria -i ja sabeu que en teoria funciona fins i tot el comunisme- no ha d'implicar res en absolut. Però no puc ser massa concret ja que jo mateix vaig aprendre a fer-ho la mateixa nit de la fallada de ya.com per un fòrum d'aquells de freaks.

PS: Ara ho estic revisant per fòrums i no, no hi ha cap problema.

Salutacions!

quitus ha dit...

i ningú va fotre el pena esperant i esperant a la Ronda de Dalt?¿ soc l'únic penjat que es va xupar de 45 minuts a 1 hora per arribar a l'Abat Oliba i gairebé una altre hora per fotre el camp? merda.............
que bonica que es la pluja..........

Pissarra Negra ha dit...

Això va ser cosa del govern: d'alguna cosa s'havia de parlar el dia sense cotxes.

newyorkDC ha dit...

Aquest matí tampoc em funciona la connexió, he provat la solució d'en Josep Barberà i com una seda tu. Gràcies altre cop.

quitus ha dit...

ostia consagrada, WTF, o la mare que va parir l'orgue (com deia el meu iaio). ¿era el fotut "dia sense cotxes"? perque la Ronda de Dalt semblava les vies de sortida de Los Angeles després d'un atac terrorista (o d'un meteorit). cago en la p***, una conversa més que podría haver tingut al cotxe..........

Josep Barberà ha dit...

De res un altre cop, apreciat newyorkDC

Salutacions

Jordi Gonzalez ha dit...

Pobres ianquis!!! La defensa contra Skynet no s'oranitzarà desde un refugi de les rocalloses sino des de Rodalies Renfe on les màquines mai funcionen!!!