divendres, de desembre 05, 2008

Morir a Facebook


Optimista que és un, la idea d'algú a facebook que morís em rondava pel cap. Hi ha vida després de facebook?
La setmana passada va morir violentament la parella d'un conegut meu. Tenia perfil a la xarxa social més popular dels últims mesos.
Durant les primeres hores, després d'assabentar-nos del fet, la pàgina romania com si no hagués passat res. Al dia següent el seu mur es va convertir en un llibre de condol, un lloc on els amics i coneguts deixen missatges de record i intercanvien impressions sobre l'home que encara riu a la fotografia de perfil.
Em va semblar molt trist i bonic alhora. En certa manera, aquest gest farà que els sentiments que la gent tenia envers ell quedin reflectits molt més temps que en una simple trucada a la familia del difunt.

4 comentaris:

Lo Gené ha dit...

Això que comenta ja fa anys que ho vaig viure, no al Facebook, sinó en fòrums d'internet. En aquell cas, es tractava d'un popular fòrum d'slot-scalextric, i els morts eren, en ocasions, il·lustres participants. Automàticament s'omplien pàgines amb centenars i centenars de missatges de condol cap traspassat i la seva família, s'ens invitava a assistir al funeral, i els missatges recopilats s'entregaren a les famílies en mostra de condol.

Personalment, les noves xarxes socials d'internet ja han agafat un protagonisme dins la vida diària que ha suposat una veritable revolució. Per primer cop, persones d'àmbits professionals, culturals i socials molt diferents tenen la possibilitat d'entrar en contacte d'una forma molt més senzilla que fa escassos anys. Aquests blogs en són un clar exemple. Negar la seva importància o depreciar-les, és un error.

Interessant reflexió. Em sembla que el sociòleg Manuel Castells -que té un blog que no aconsegueixo localitzar ara mateix- tracta tot aquest tema de la societat de xarxa d'una manera força encertada. Pot donar molt de sí.

Josep ha dit...

Em pregunte que passarà si jo em morís ara mateix.

Algú deixaria comentaris com "ei tio, actualitza el blog que fa una setmana que el tens mort!"?

Anys després encara algú visitaria el descans i diria "ei, així era la gent l'any 2008"?

És interessant aquest tema.

Questionaire ha dit...

Suposo que el mateix passa amb els actors, que moren i encra els podem veure, anys després, a les pel·lícules. Tinc una sensació semblant amb el dobletge: des que m'hi dedico, ja s'han mort uns quants actors de doblatge i continuo sentint les seves veus en sèries i pel·lis. No sé, fa una mica de iu-iu...

Super Coco ha dit...

No se, tan un block com un fb com altres coses son com una petita part de la vida, que tot hom comparteix. Que pasa cuan algu que ha enterrat a un ser estimat, li arriba una carta, o una visita inesperada o el truquen al mobil o li envien un mail? y ha algun sistema per dir, ei, aquesta persona es morta, yo heredo su correo su blog y su facebook por que asi el lo quiso? no se, una cartan normal sigue llegando por que no un mail. O que alguien pueda escribir en tu blog que has muerto.