dilluns, de desembre 14, 2009

Infected, de Scott Sigler


Després de l'estupenda Odio de David Moody, tenia pendent de lectura Infected.
No n'acabava d'estar segur, perquè li havia fet un parell d'ullades i m'havia fet la impressió que tenia un estil bastant best-seller. Però volia donar-li una oportunitat.

Infected narra tres històries que s'entrecreuen: la de dos investigadors bioquímics, la d'un agent de la CIA a punt de jubilar-se i la d'un tarat violent que incuba uns triangles estranys sota la pell que influeixen en la seva voluntat. Aquests triangles, una espècie de nanorobots que tornen bojos a aquells a qui tenen d'hostes, són el motor argumental.

Val.

No he acabat la novel·la.

La trama dels investigadors és avorrida. La de l'agent de la CIA, està mil vegades llegida (i redunda en clixés). La del protagonista agressiu... per aquí sí que ja no passo.

Fins on he arribat, que és més o menys la meitat de la novel·la, la història es basa en el procés de colonització del cos del personatge principal per part dels triangles. Un reguitzell d'escenes gore, amb abundant descripció de vísceres i processos clínics, sang, budells, pus, vòmits, úlceres i herpes.

M'agrada el gore. Però em fa mandra perdre el temps amb una novel·la on només hi ha sang i fetge perquè sí, sense que la història avanci gens ni mica en dues-centes pàgines.

Lady Moriarty em va preguntar: què tal, la novel·la? Per què l'has deixada?
Vaig explicar-li això mateix que acabo d'escriure.

-És infecta, doncs -va ser la seva resposta.

Encertadíssima, com sempre en ella.




PS. Pel que es veu es una trilogia. No compteu amb mi per comentar els altres dos que queden.

4 comentaris:

raoul ha dit...

vaig llegir Odio gràcies a vostè però no faré el mateix amb Infected... gràcies un altre cop!

Josep ha dit...

Gràcies pel consell.

A mi la primera del Larson em va enganxar. La segona va començar bé però va decaure. I la tercera la tinc a mitges.

Un autor no està sempre encertat.

Àlex ha dit...

Intención criminal, de Robin Cook, sense anar de zombies, té el seu rotllo. Tot de gent que té reaccions salvatges i plenes de líquids que supuren per efecte de l'anastèsia...

rusfuse ha dit...

vés per on, buscant ronya mortis al google després de llegir la mala dona (em va fer gràcia la paraula..) trobo el blog de l'autor. aprofito per dir-li que em va agradar la novel·la, bastant inquietant, però no sé perquè hi esperava trobar més sang i fetge.